Nagy érdeklődés mellett került megrendezésre az első SmartGeoFish webinár 2022. június 3-án, melynek célja volt az akvakultúra szektor főbb kihívásainak és fejlesztési lehetőségeinek bemutatása magyar és nemzetközi példákon keresztül.

A jelenlévők között találkozhattunk az Agrárminisztérium, az Agrárközgazdasági Intézet és a MAHOP IH munkatársaival.

Kertész Zsófia, a Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft képviseletében a SmartGeoFish és a SmartAgriHubs kaszkád projektben rejlő lehetőségekről beszélt, melyek az ágazat erőforrás-hatékonyságának fejlesztése érdekében szükségesek. Ismertette a SmartAgriHubs célkitűzéseit (pl. az európai ipar digitalizálásának előmozdítása és egy-egy szakterület különböző szereplőinek „összekötése”), majd bemutatta a konzorcium tagjait:

Végül pedig a projekt célkitűzéseiről adott áttekintést, pl. vízfelhasználás csökkentéséről, az élelmiszer-biztonsági és minőségi követelmények teljesítéséhez szükséges transzparencia biztosításáról.

A következő előadó Mihálffy Szilvia volt a Federation of European Aquaculture producerstől, aki az Európai halgazdaságok kihívásait mutatta be a FutureEUAqua projekt eredményei tükrében. A webinár résztvevői széles körű tájékoztatást kaptak az akvakultúra jelenlegi helyzetéről és kihívásairól, pl. az állategészségügyi kihívásokról, a növekvő árakról és a vízszennyezésről, amelyekhez kapcsolódóan beszélt az előadó a FuturEUAqua projekt eredményeiről is. A projekt célja volt, hogy hatékonyan előmozdítsa az ellenálló, környezetbarát, bio- és hagyományos akvakultúra fenntartható növekedését, hogy megfeleljen az éghajlatváltozással és a jó minőségű, tápláló és felelősségteljesen előállított élelmiszerek iránti növekvő fogyasztói igényekkel kapcsolatos jövőbeli kihívásoknak.

Dr. Gál Dénes, a Geofish Kft. egyik alapítója A magyar akvakultúra helyezte a Geofish Kft szemszögéből címmel tartotta meg prezentációját. Miután ismertette az európai és a hazai akvakultúra helyzetét, áttért a magyarországi afrikaiharcsa-termeléssel kapcsolatos körülményekre is. Pozitívumként említette a termálvíz elérhetőségét, a magas szintű szakmai ismereteket és a piacot, valamint a pályázati rendszert is, amely nagy segítséget jelent az érintett cégeknek, viszont hangsúlyozta, hogy a folyamat nagyon lassú. Ami igazán megnehezíti a magyarországi termelést a szakértő szerint, az a takarmány és az energia drágulása és szűkössége, valamint az euró hiánya. Az előadó negatívumként említette azt is, hogy jelenleg a környezetileg nem fenntartható rendszerek dominanciája figyelhető meg. A szakember követően pedig betekintést nyújtott a Geofish rendszerbe is, amely környezetbarát módon, recirkulációs technológiával hasznosítja a kertészet elfolyó termálvizét.

A Seacon Europe Kft. képviseletében Tálai Valéria és Dvorszky László tartottak előadást. Dvorszky László IT tanácsadó a Seacon Europe felhőalapú használatra tervezett QST nevű célszoftverét mutatta be, amely megoldást biztosít az élelmiszerek származásának, beépülés történetének az „ekétől a tányérig” szlogen mentén való átláthatóvá tételére, melynek alapját az IOT eszközök, illetve a mobil technológiák, valamint az egyes szereplőknél keletkezett információk összekötése jelenti. A rendszer a termék minőségére kihatással lévő paramétereket nyilvántartja, lehetővé teszi a paramétereknek a vonatkozó szabványok határértékeivel való összevetését, vagyis a minősítést, valamint biztosítja a teljes körű termékazonosítást és visszakereshetőséget is. Tálai Valéria szoftverfejlesztő pedig a Seacon saját fejlesztésű adatvezérelt megoldását mutatta be, amely a vízgazdálkodási feladatok támogatására kialakított, felhő technológiára és IOT-re épülő alkalmazás. A rendszer feladata, hogy a helyszínre telepített szenzorhálózatokból, eszközökből az adatokat a megadott rendszerességgel fogadja, az így kapott adatokat adatbázisban eltárolja, valamint ezeket megjelenítse a felhasználók számára érhető módon, a megadott jogosultsági szintet figyelembevéve. Ezen kívül lehetőség van az adatok lekérdezésére és áttekintésre is riportok formájában.

A SmartGeoFish projektről részletesen az alábbi oldalakon tájékozódhat:

Az esemény az elődadások során felmerült kérdések megválaszolásával zárult.

Seacon Europe a DigiLean csapatával együtt rendezett egy egész napos eseményt a Debreceni Egyetemen, ahol többek közt IT/OT biztonsági témával kapcsolatban is folyt műhelymunka Pokó István vezetésével. A résztvevők visszajelzései alapján nagyon hasznosnak tartották ezt a fajta tudás megosztást, amit folytatunk hasonló keretek közt szeptemberben Veszprémben.

SmartGeoFish webinar

Dátum: 2022. június 3. 11.00-12.30

A magyar akvakultúra kihívásai és lehetőségei

Online rendezvény

2022. június 3-án kerül megrendezésre az első SmartGeoFish webinar, melynek célja az akvakultúra szektor főbb kihívásainak és fejlesztési lehetőségeinek bemutatása magyar és nemzetközi példákon keresztül.

A webinar főbb témái:

  • A SmartGeoFish és SmartAgriHubs kaszkád projektben rejlő lehetőségek az ágazat erőforrás-hatékonyságának fejlesztése érdekében.
  • Az európai halgazdaságok legnagyobb kihívásai a fenntarthatóság és a meg-változott geopolitikai helyezt tükrében.
  • A magyar akvakultúra helyzete egy magyar vállalkozás szemszögéből.
  • A digitalizáció jelentette lehetőségek a halgazdaságok számára

A webinar részletes programja: SmartGeoFish webinár meghívó

A webináron való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztrálni az alábbi linken lehet 2022. június 1-ig: https://forms.gle/rro9TphEbqsb8wqBA

További információ a SmartGeoFish projektről:

Campden BRI - SmartGeoFish

Seacon - SmartGeoFish

 

A SmartAgriHubs az Európa Unió Horizon 2020 kutatási és innovációs programjából finanszírozott 818182 számú projekt.

 

 

 

Helyszín: 7400 Kaposvár, Guba S. u. 40., MATE Kaposvári Campus, Tanácsterem VAGY online (TEAMS felületen keresztül)

Időpont: 2022. május 31. (kedd), 13:00 - 16:15 óra (on-line belépés 12:45-től)


A magyar gazdák egyre nyitottabbak a csúcstechnológiai fejlesztésekre, annak érdekében hogy javítsák mindennapi munkájuk hatékonyságát. De kihasználják-e a gazdák a digitalizációban rejlő lehetőségeket? Valóban terjed a szenzorok és drónok használata és a robotizáció? Mire használhatóak az így kapott adatok adatok? Rendezvényünkön ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat!

Vegyen részt rendezvényünkön és megtudhatja, hogy:

  • hogyan látják az intelligens fejlesztések szükségességét a szoftver- és technológiai fejlesztők,
  • fontosnak tartják-e a gazdálkodók a digitalizációs átállást,
  • hogyan használhatók fel az adatok,
  • milyen megoldások születtek uniós támogatással az élelmiszeriparban,
  • milyen fejlesztéseket végeznek az EU-s országok.

A délután folyamán Berkovich Gáborral, a Seacon Europe ügyvezető igazgatójával is találkozhatnak, aki „Tudod-e, mit eszel?” – Avagy az élelmiszerünk útja az ekétől a tányérig címmel tart előadást.

OTT A HELYEM! MEGNÉZEM A RÉSZLETES PROGRAMOT ÉS REGISZTRÁLOK

Nagy érdeklődés mellett tartotta meg közös rendezvényét az Innoskart Klaszter, az iFood Élelmiszer Klaszter és az innomine DIH 2022.05.03-án Kaposváron. Az esemény az iFood Élelmiszer Klaszter és az Innoskart Digitális Klaszter közötti együttműködési megállapodás aláírásával kezdődött, majd a résztvevők bemutatkozásával folytatódott. A jelenlévők, illetve a rendezvényt online követők többek között megtudhatták, hogy a KKV-knak jelenleg milyen uniós pályázati lehetőségeik vannak, és hogy hol kereshetnek az ötleteikhez és a fejlesztéseikhez együttműködő partnereket. Ezt követően került sor néhány Európai Uniós pályázat segítségével megvalósított jó gyakorlat bemutatására.

Berkovich Gábor a DigiNussInfo projekt, avagy az élelmiszerlánc átláthatósága QST támogatással című előadása során
(Kép forrása: Magyar Mezőgazdaság
)

Az egyik ilyen jó gyakorlatként Berkovich Gábor, a Seacon Europe ügyvezető igazgatója ismertette a QST szoftver működését és alkalmazási területeit a DigiNussInfo projekt, avagy az élelmiszerlánc átláthatósága QST támogatással című előadása során. Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a gyártási folyamat még hatékonyabban tud alkalmazkodni a vevői igényekhez azáltal, hogy a mérhető minőségi és technológiai adatok, mikrobiológiai eredmények, valamint az azonosító és tájékoztató információk is folyamatosan a rendelkezésre állnak. A digitális transzparenciát biztosító QST a feldolgozás minden egyes lépéséről számszerűsíthető információt szolgáltat, segítségével a termék minősége, életútja elektronikusan is nyomonkövethetővé válik. Ez a digitális megoldás lehetővé teszi, hogy a nagykereskedő és a fogyasztó is ellenőrizhesse a termék eredetét, összetételét és minőségi paramétereit, ezzel is támogatva a vállalkozást a vevők bizalmának elnyerésében, értékesítési kockázatainak a csökkentésében.

Az esemény a résztvevők kötetlen beszélgetésével zárult, ahol lehetőség nyílt néhány fejlesztési és projektötlet megvitatására is. A következő hasonló esemény 2022.05.31-én lesz szintén Kaposváron, amelynek részleteiről hamarosan bővebb információkkal szolgálunk.

A DIGILEAN HUB – melynek aktív résztvevőja Seacon Europe - a négy napig tartó kiállítás minden napján az “A. pavilon” 111/C standján érdekes előadásokat tart a lean management és az ipari digitalizáció számos területéről. 
2022.05.10-én kedden 15:00-16:00 között Pokó István a Seacon fejlesztési igazgatója OT/IT információ védelem kapcsán bemutatja az ipari digitalizációval kapcsolatos kiberbiztonsági kihívásokat. Az előadásban szó lesz a:

  • Ipari digitalizáció információbiztonsági hatásairól
  • Vállalati kiberbiztonsági stratégiáról
  • Proaktív védelemről
  • Biztonsági képességek szervezeti kiépítéséről

Élelmiszeripar és digitalizáció

A kapcsolatépítés jegyében kihagyhatatlan programra invitáljuk Önt és munkatársait! Klaszterközi hálózatépítésünk következő állomása Kaposvár, ahol 2022. május 3-án kedden, 13 órától találkozhat az iFood Élelmiszer Klaszter innovációs ötleteikhez, fejlesztéseikhez megvalósító és együttműködő partnert kereső tagjaival, cégvezetőivel.

Az Innoskart Klaszter, az iFood Élelmiszer Klaszter és az innomine DIH Élelmiszeripar és digitalizáció című közös rendezvényén, egy izgalmas szakmai előadásokkal fűszerezett délutánon megtapasztalhatja, milyen egy tudásmegosztó közösség részesének lenni!

OTT A HELYEM! MEGNÉZEM A RÉSZLETES PROGRAMOT ÉS REGISZTRÁLOK

 

Amikor digitalizációról beszélünk, legtöbbször a negyedik ipari forradalomként emlegetjük, pedig nem csak az ipart érinti, de intenzíven befolyásol minden ágazatot, így erős hatással van a logisztikára is.

 

A Logisztika 4.0 az Ipar 4.0 elvei mentén működik, csupán más eszközkészlettel dolgozik. Olyan formában köti össze a hagyományos logisztikai elemeket (külső- és belső áruszállítás, raktározás, anyagmozgatás, áruelosztás stb.) a digitális megoldásokkal és úgy kapcsolja hálózatba a különböző részegységeket, hogy nemcsak átláthatóvá, elérhetővé, felhasználhatóvá válnak addig ismeretlen adatok, de egyúttal lehetővé teszi a potenciális hibalehetőségek korai detektálását is.

 

Virtuális kapcsolatépítéssel összekötött webinárunkon ez alkalommal a logisztika területén fellelhető digitális megoldásokat és lehetőségeket tárjuk fel (flottakezelés, valós idejű pozicionálás), bemutatunk már jól működő gyakorlatokat és meggyőzzük róla, hogy ezen a területen (is) elengedhetetlen a 4.0 innováció.

Házigazdáink előadásai:

 

Hegedűs Péter üzletfejlesztési igazgató, Seacon Europe
A jármű- és gépparkok kezelése és monitorozása a logisztikai ellátó rendszereknél
Hegedűs Péter 25 éve dolgozik a logisztikával szorosan összefüggő autós-flottakezelés / mobilitási piacon. Tapasztalattal rendelkezik a márkakereskedésekben és szervizekben folyó munkákról, a különböző gépjármű importőrök tevékenységéről, a hazai és nemzetközi flottakezelési piacról és a mobilitás fejlődéséről. Péter gépészmérnöki és közgazdasági diplomával is rendelkezik, így több nézőpontból vizsgálja a szegmenst érintő folyamatokat.

 

Dr. Györgypál László CEO, Pozi Development Kft.
Digitális “Mi hol van?” – gyártáslogisztika és hatékonyságnövelés
Györgypál László szakterülete a hatékonyságnövelést célzó megoldások fejlesztése és termékesítése. A Pozi alapítójaként egy közel 30 fős mérnökcsapat élén valósidejű adatgyűjtési és szenzortechnológiai hálózatok fejlesztésén dolgozik, amelyek elengedhetetlenek a lean folyamatfejlesztés, a valósidejű folyamat-vezérlés és a hatékony gyártásirányítás területén.

 

Gregorics László tulajdonos-ügyvezető, Halker Kft.

XXI. századi kihívások a logisztikában

Gregorics László állattenyésztői és halászati diplomával 10 évig halászati telepvezető volt. A rendszerváltáskor kényszervállalkozóként alapított cégéből azóta egy kisebb vállalatbirodalmat épített fel: ő a Halker Kft. ügyvezetője és a Mirbest Klaszter alapítója. László még olyan iskolába járt, ahová tilos volt zsebszámolót vinni, de nem is volt senkinek, most a digitális – többek között Logisztika 4.0 – fejlesztések mellett kampányol. Mottója: “aki nem fejleszt az lemarad”.
 

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
 

A logisztika meghatározó területei, mint

  • Igények előrejelzése és megtervezése
  • Anyaggazdálkodás
  • Beszerzési folyamatok és versenyeztetés (tender)
  • A termelés tervezése
  • Készlet és anyaggazdálkodás
  • Raktározás (hatékony raktárkezelés)
  • Csomagolás, csomagolástechnika
  • Szállítmányozás, szállítás
  • Anyagok kezelése
  • Értékesítés

közül a 2020.11.05-ödikei előadások a modern raktárkezelés, a hatékony szállítás, és az utóbbit támogató gazdaságos jármű üzemeltetés témaköröket járják körül az előadók.

A járművekre, gépekre, berendezésekre általánosan igaz, hogy a rendelkezésre állás valószínűségének kritikus pontja a meghibásodások kezelése. Ezt elsősorban a rendszeres karbantartásokkal (TMK) kezelik. Egy jó karbantartási tervvel nagyban lehet csökkenteni a várható meghibásodások számát, és ebben a statisztikák nagy segítséget adnak. Ugyanakkor még azonos gépek esetén is eltérhetnek a használati szokások, a terhelések és a működtető környezet. Emiatt az elvégzett karbantartások eredménye is eltérő lehet. Itt segíthet a prediktív karbantartás menedzsment.

Fontos, hogy a karbantartások közötti javításokról is pontos képünk legyen, azokról is elemezhető nyilvántartást vezessünk, hiszen ezek az információk is segítenek a leállási veszteség csökkentésében, a gép üzemeltetési költségeinek a minimalizálásában. A gépek beszerzési árából és üzemeltetési költségeiből számolható TCO ismerete pedig a következő jármű-, vagy gépbeszerzésnél döntő lehet, de a valós költségszerkezet ismerete amúgy is roppant hasznos.

A SeaFleet rendszer pontos képet ad a járműveink, gépeink és berendezéseink használatáról, mindenkori állapotáról és költségeiről. Ezzel nagyban hozzájárul ahhoz, hogy nagyobb rendelkezésre állást érjünk el alacsonyabb költséggel.

Az előadásokat flottamenedzserek, gazdasági és logisztikai szakemberek számára ajánljuk kiemelten.

2017 őszén stratégiai szövetségre lépett az Adamo nevű ügyviteli rendszert fejlesztő és képviselő Webpartners és a  Seacon Europe.
 

Az együttműködés keretében a két cég egyrészt kölcsönösen képviseli egymás termékeit a piacon, másrészt megkezdték rendszereik összekapcsolását. Ennek első lépéseként a Seafleet Cardealer modulja, és az Adamo számlázási, folyószámla kezelési és CRM moduljainak az összekapcsolása folyik. Ennek eredményeként a Seafleetet használó gépjármű kereskedők, leasing cégek már úgy kezelhetik az értékesített flottát és ügyfeleiket, hogy a releváns események azonnal bekerülnek a vevőkezelést támogató CRM rendszerbe, miközben a banki eseményekről a könyvelési rendszert amúgy nem használó értékesítő is azonnali információkat kap a flottakezelő rendszerben.

Az integrált megoldással kapcsolatos igényt jól mutatja, hogy az első ügyfél már élesben használja a két összekötött rendszert, több helyen pedig folyik a bevezetés előkészítése.

Az Adamot a Seacon Europe önálló rendszerként is értékesíti, az ezzel kapcsolatos kereskedelmi munkát megkezdte, a konzulensi, tanácsadói feladatokra felkészült. Ennek megfelelően a GINOP 3.2.2-es pályázati konstrukció keretében is képes ügyviteli, CRM és feladatmenedzsment megoldásokat, vagy távmunkát támogató eszközöket biztosítani ügyfelei számára.

Az integráció kellemes hozadéka, hogy az Adamo, mint termelésirányításra fókuszáló ERP, a Seacon Ipar 4-es, mérésadatgyűjtési és a berendezések, gyártóeszközök működés analízisét szolgáló megoldásaival is kiválóan párosítható.

 

 

2017 szeptember 15-én, az IVSZ MENTA konferencia második napján megalakul az IVSZ Ipar 4.0 munkacsoportja.

A​ Seacon Europe IKT cég lévén komoly gazdasági lehetőségeket lát az ipari folyamatok digitalizálásában, hiszen ezzel a gyártásban működő vállalatok jelentős versenyelőnyhöz juthatnak. Cégünk tagja az Ipar 4.0 Nemzeti Technológiai Platformnak és az IVSZ tagjaként tárgyalásokat folytat a Szövetség hasonló kezdeményezéseiben történő részvételről is. A következő jelentős esemény 2017 szeptember 15-én, az IVSZ MENTA konferencia második napján várható.

Részletes információ: http://ivsz.hu/hirek/uj-piacot-teremt-az-ikt-szektor-szamara-az-ipar-4-0/