Önvezető (autonóm) járművek alatt – a megnevezésnek megfelelően – olyan járműveket értünk, melyek emberi irányítás nélkül mozognak, érik el céljukat – nyilvános közlekedési utakon. (Nem soroljuk ide a kötött pályás járműveket, pl. metró és a vezetést csak segítő járműveket sem, pl. automata sávtartás, parkolás, illetve egy teljesen elkülönülő kategóriát képeznek a speciális, pl. vezető nélkül mozgó mezőgazdasági gépek).
Az autonóm járművek különböző szenzorok segítségével vesznek tudomást környezetükről (optikai érzékelők, lézeres radar, képelemzés,…), a nyert információkból – beleértve pl. a GPS alapú navigációs információkat is – meg tudják határozni helyzetüket, és elhelyezkedésüket a többi járműhöz viszonyítva, a jármű eljut a kitűzött célhoz, elkerüli az ütközéseket. Az autonóm járművek vezérlő szoftvere az Industrie 4.0 víziója szerint nem csak a „saját” információkra hagyakozik, hanem kommunikál a környezetében lévő „okos” autókkal is. Napjaink legismertebb kísérleti eredményei közé tartoznak a Google önjáró autói és az európai összefogással (DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania és Volvo) végzett kamion-konvoj tesztek.