Innoskart logisztika 4.0 webinár

Amikor digitalizációról beszélünk, legtöbbször a negyedik ipari forradalomként emlegetjük, pedig nem csak az ipart érinti, de intenzíven befolyásol minden ágazatot, így erős hatással van a logisztikára is.

Logisztika 4.0 az Ipar 4.0 elvei mentén működik, csupán más eszközkészlettel dolgozik. Olyan formában köti össze a hagyományos logisztikai elemeket (külső- és belső áruszállítás, raktározás, anyagmozgatás, áruelosztás stb.) a digitális megoldásokkal és úgy kapcsolja hálózatba a különböző részegységeket, hogy nemcsak átláthatóvá, elérhetővé, felhasználhatóvá válnak addig ismeretlen adatok, de egyúttal lehetővé teszi a potenciális hibalehetőségek korai detektálását is.

Virtuális kapcsolatépítéssel összekötött webinárunkon ez alkalommal a logisztika területén fellelhető digitális megoldásokat és lehetőségeket tárjuk fel (flottakezelés, valós idejű pozicionálás), bemutatunk már jól működő gyakorlatokat és meggyőzzük róla, hogy ezen a területen (is) elengedhetetlen a 4.0 innováció.

Házigazdáink előadásai:

Hegedűs Péter üzletfejlesztési igazgató, Seacon Europe
A jármű- és gépparkok kezelése és monitorozása a logisztikai ellátó rendszereknél
Hegedűs Péter 25 éve dolgozik a logisztikával szorosan összefüggő autós-flottakezelés / mobilitási piacon. Tapasztalattal rendelkezik a márkakereskedésekben és szervizekben folyó munkákról, a különböző gépjármű importőrök tevékenységéről, a hazai és nemzetközi flottakezelési piacról és a mobilitás fejlődéséről. Péter gépészmérnöki és közgazdasági diplomával is rendelkezik, így több nézőpontból vizsgálja a szegmenst érintő folyamatokat.

Dr. Györgypál László CEO, Pozi Development Kft.
Digitális “Mi hol van?” – gyártáslogisztika és hatékonyságnövelés
Györgypál László szakterülete a hatékonyságnövelést célzó megoldások fejlesztése és termékesítése. A Pozi alapítójaként egy közel 30 fős mérnökcsapat élén valósidejű adatgyűjtési és szenzortechnológiai hálózatok fejlesztésén dolgozik, amelyek elengedhetetlenek a lean folyamatfejlesztés, a valósidejű folyamat-vezérlés és a hatékony gyártásirányítás területén.

Gregorics László tulajdonos-ügyvezető, Halker Kft.

XXI. századi kihívások a logisztikában

Gregorics László állattenyésztői és halászati diplomával 10 évig halászati telepvezető volt. A rendszerváltáskor kényszervállalkozóként alapított cégéből azóta egy kisebb vállalatbirodalmat épített fel: ő a Halker Kft. ügyvezetője és a Mirbest Klaszter alapítója. László még olyan iskolába járt, ahová tilos volt zsebszámolót vinni, de nem is volt senkinek, most a digitális – többek között Logisztika 4.0 – fejlesztések mellett kampányol. Mottója: “aki nem fejleszt az lemarad”.
A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
A logisztika meghatározó területei, mint

  • Igények előrejelzése és megtervezése
  • Anyaggazdálkodás
  • Beszerzési folyamatok és versenyeztetés (tender)
  • A termelés tervezése
  • Készlet és anyaggazdálkodás
  • Raktározás (hatékony raktárkezelés)
  • Csomagolás, csomagolástechnika
  • Szállítmányozás, szállítás
  • Anyagok kezelése
  • Értékesítés

közül a 2020.11.05-ödikei előadások a modern raktárkezelés, a hatékony szállítás, és az utóbbit támogató gazdaságos jármű üzemeltetés témaköröket járják körül az előadók.

A járművekre, gépekre, berendezésekre általánosan igaz, hogy a rendelkezésre állás valószínűségének kritikus pontja a meghibásodások kezelése. Ezt elsősorban a rendszeres karbantartásokkal (TMK) kezelik. Egy jó karbantartási tervvel nagyban lehet csökkenteni a várható meghibásodások számát, és ebben a statisztikák nagy segítséget adnak. Ugyanakkor még azonos gépek esetén is eltérhetnek a használati szokások, a terhelések és a működtető környezet. Emiatt az elvégzett karbantartások eredménye is eltérő lehet. Itt segíthet a prediktív karbantartás menedzsment.

Fontos, hogy a karbantartások közötti javításokról is pontos képünk legyen, azokról is elemezhető nyilvántartást vezessünk, hiszen ezek az információk is segítenek a leállási veszteség csökkentésében, a gép üzemeltetési költségeinek a minimalizálásában. A gépek beszerzési árából és üzemeltetési költségeiből számolható TCO ismerete pedig a következő jármű-, vagy gépbeszerzésnél döntő lehet, de a valós költségszerkezet ismerete amúgy is roppant hasznos.

A SeaFleet rendszer pontos képet ad a járműveink, gépeink és berendezéseink használatáról, mindenkori állapotáról és költségeiről. Ezzel nagyban hozzájárul ahhoz, hogy nagyobb rendelkezésre állást érjünk el alacsonyabb költséggel.

Az előadásokat flottamenedzserek, gazdasági és logisztikai szakemberek számára ajánljuk kiemelten.