SmartGeoFish webinar

Dátum: 2022. június 3. 11.00-12.30

A magyar akvakultúra kihívásai és lehetőségei

Online rendezvény

2022. június 3-án kerül megrendezésre az első SmartGeoFish webinar, melynek célja az akvakultúra szektor főbb kihívásainak és fejlesztési lehetőségeinek bemutatása magyar és nemzetközi példákon keresztül.

A webinar főbb témái:

  • A SmartGeoFish és SmartAgriHubs kaszkád projektben rejlő lehetőségek az ágazat erőforrás-hatékonyságának fejlesztése érdekében.
  • Az európai halgazdaságok legnagyobb kihívásai a fenntarthatóság és a meg-változott geopolitikai helyezt tükrében.
  • A magyar akvakultúra helyzete egy magyar vállalkozás szemszögéből.
  • A digitalizáció jelentette lehetőségek a halgazdaságok számára

A webinar részletes programja: SmartGeoFish webinár meghívó

A webináron való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztrálni az alábbi linken lehet 2022. június 1-ig: https://forms.gle/rro9TphEbqsb8wqBA

További információ a SmartGeoFish projektről:

Campden BRI - SmartGeoFish

Seacon - SmartGeoFish

 

A SmartAgriHubs az Európa Unió Horizon 2020 kutatási és innovációs programjából finanszírozott 818182 számú projekt.

Élelmiszeripar és digitalizáció

A kapcsolatépítés jegyében kihagyhatatlan programra invitáljuk Önt és munkatársait! Klaszterközi hálózatépítésünk következő állomása Kaposvár, ahol 2022. május 3-án kedden, 13 órától találkozhat az iFood Élelmiszer Klaszter innovációs ötleteikhez, fejlesztéseikhez megvalósító és együttműködő partnert kereső tagjaival, cégvezetőivel.

Az Innoskart Klaszter, az iFood Élelmiszer Klaszter és az innomine DIH Élelmiszeripar és digitalizáció című közös rendezvényén, egy izgalmas szakmai előadásokkal fűszerezett délutánon megtapasztalhatja, milyen egy tudásmegosztó közösség részesének lenni!

OTT A HELYEM! MEGNÉZEM A RÉSZLETES PROGRAMOT ÉS REGISZTRÁLOK

 

Amikor digitalizációról beszélünk, legtöbbször a negyedik ipari forradalomként emlegetjük, pedig nem csak az ipart érinti, de intenzíven befolyásol minden ágazatot, így erős hatással van a logisztikára is.

 

A Logisztika 4.0 az Ipar 4.0 elvei mentén működik, csupán más eszközkészlettel dolgozik. Olyan formában köti össze a hagyományos logisztikai elemeket (külső- és belső áruszállítás, raktározás, anyagmozgatás, áruelosztás stb.) a digitális megoldásokkal és úgy kapcsolja hálózatba a különböző részegységeket, hogy nemcsak átláthatóvá, elérhetővé, felhasználhatóvá válnak addig ismeretlen adatok, de egyúttal lehetővé teszi a potenciális hibalehetőségek korai detektálását is.

 

Virtuális kapcsolatépítéssel összekötött webinárunkon ez alkalommal a logisztika területén fellelhető digitális megoldásokat és lehetőségeket tárjuk fel (flottakezelés, valós idejű pozicionálás), bemutatunk már jól működő gyakorlatokat és meggyőzzük róla, hogy ezen a területen (is) elengedhetetlen a 4.0 innováció.

Házigazdáink előadásai:

 

Hegedűs Péter üzletfejlesztési igazgató, Seacon Europe
A jármű- és gépparkok kezelése és monitorozása a logisztikai ellátó rendszereknél
Hegedűs Péter 25 éve dolgozik a logisztikával szorosan összefüggő autós-flottakezelés / mobilitási piacon. Tapasztalattal rendelkezik a márkakereskedésekben és szervizekben folyó munkákról, a különböző gépjármű importőrök tevékenységéről, a hazai és nemzetközi flottakezelési piacról és a mobilitás fejlődéséről. Péter gépészmérnöki és közgazdasági diplomával is rendelkezik, így több nézőpontból vizsgálja a szegmenst érintő folyamatokat.

 

Dr. Györgypál László CEO, Pozi Development Kft.
Digitális “Mi hol van?” – gyártáslogisztika és hatékonyságnövelés
Györgypál László szakterülete a hatékonyságnövelést célzó megoldások fejlesztése és termékesítése. A Pozi alapítójaként egy közel 30 fős mérnökcsapat élén valósidejű adatgyűjtési és szenzortechnológiai hálózatok fejlesztésén dolgozik, amelyek elengedhetetlenek a lean folyamatfejlesztés, a valósidejű folyamat-vezérlés és a hatékony gyártásirányítás területén.

 

Gregorics László tulajdonos-ügyvezető, Halker Kft.

XXI. századi kihívások a logisztikában

Gregorics László állattenyésztői és halászati diplomával 10 évig halászati telepvezető volt. A rendszerváltáskor kényszervállalkozóként alapított cégéből azóta egy kisebb vállalatbirodalmat épített fel: ő a Halker Kft. ügyvezetője és a Mirbest Klaszter alapítója. László még olyan iskolába járt, ahová tilos volt zsebszámolót vinni, de nem is volt senkinek, most a digitális – többek között Logisztika 4.0 – fejlesztések mellett kampányol. Mottója: “aki nem fejleszt az lemarad”.
 

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
 

A logisztika meghatározó területei, mint

  • Igények előrejelzése és megtervezése
  • Anyaggazdálkodás
  • Beszerzési folyamatok és versenyeztetés (tender)
  • A termelés tervezése
  • Készlet és anyaggazdálkodás
  • Raktározás (hatékony raktárkezelés)
  • Csomagolás, csomagolástechnika
  • Szállítmányozás, szállítás
  • Anyagok kezelése
  • Értékesítés

közül a 2020.11.05-ödikei előadások a modern raktárkezelés, a hatékony szállítás, és az utóbbit támogató gazdaságos jármű üzemeltetés témaköröket járják körül az előadók.

A járművekre, gépekre, berendezésekre általánosan igaz, hogy a rendelkezésre állás valószínűségének kritikus pontja a meghibásodások kezelése. Ezt elsősorban a rendszeres karbantartásokkal (TMK) kezelik. Egy jó karbantartási tervvel nagyban lehet csökkenteni a várható meghibásodások számát, és ebben a statisztikák nagy segítséget adnak. Ugyanakkor még azonos gépek esetén is eltérhetnek a használati szokások, a terhelések és a működtető környezet. Emiatt az elvégzett karbantartások eredménye is eltérő lehet. Itt segíthet a prediktív karbantartás menedzsment.

Fontos, hogy a karbantartások közötti javításokról is pontos képünk legyen, azokról is elemezhető nyilvántartást vezessünk, hiszen ezek az információk is segítenek a leállási veszteség csökkentésében, a gép üzemeltetési költségeinek a minimalizálásában. A gépek beszerzési árából és üzemeltetési költségeiből számolható TCO ismerete pedig a következő jármű-, vagy gépbeszerzésnél döntő lehet, de a valós költségszerkezet ismerete amúgy is roppant hasznos.

A SeaFleet rendszer pontos képet ad a járműveink, gépeink és berendezéseink használatáról, mindenkori állapotáról és költségeiről. Ezzel nagyban hozzájárul ahhoz, hogy nagyobb rendelkezésre állást érjünk el alacsonyabb költséggel.

Az előadásokat flottamenedzserek, gazdasági és logisztikai szakemberek számára ajánljuk kiemelten.

2017 őszén stratégiai szövetségre lépett az Adamo nevű ügyviteli rendszert fejlesztő és képviselő Webpartners és a  Seacon Europe.
 

Az együttműködés keretében a két cég egyrészt kölcsönösen képviseli egymás termékeit a piacon, másrészt megkezdték rendszereik összekapcsolását. Ennek első lépéseként a Seafleet Cardealer modulja, és az Adamo számlázási, folyószámla kezelési és CRM moduljainak az összekapcsolása folyik. Ennek eredményeként a Seafleetet használó gépjármű kereskedők, leasing cégek már úgy kezelhetik az értékesített flottát és ügyfeleiket, hogy a releváns események azonnal bekerülnek a vevőkezelést támogató CRM rendszerbe, miközben a banki eseményekről a könyvelési rendszert amúgy nem használó értékesítő is azonnali információkat kap a flottakezelő rendszerben.

Az integrált megoldással kapcsolatos igényt jól mutatja, hogy az első ügyfél már élesben használja a két összekötött rendszert, több helyen pedig folyik a bevezetés előkészítése.

Az Adamot a Seacon Europe önálló rendszerként is értékesíti, az ezzel kapcsolatos kereskedelmi munkát megkezdte, a konzulensi, tanácsadói feladatokra felkészült. Ennek megfelelően a GINOP 3.2.2-es pályázati konstrukció keretében is képes ügyviteli, CRM és feladatmenedzsment megoldásokat, vagy távmunkát támogató eszközöket biztosítani ügyfelei számára.

Az integráció kellemes hozadéka, hogy az Adamo, mint termelésirányításra fókuszáló ERP, a Seacon Ipar 4-es, mérésadatgyűjtési és a berendezések, gyártóeszközök működés analízisét szolgáló megoldásaival is kiválóan párosítható.

 

 

2017 szeptember 15-én, az IVSZ MENTA konferencia második napján megalakul az IVSZ Ipar 4.0 munkacsoportja.

A​ Seacon Europe IKT cég lévén komoly gazdasági lehetőségeket lát az ipari folyamatok digitalizálásában, hiszen ezzel a gyártásban működő vállalatok jelentős versenyelőnyhöz juthatnak. Cégünk tagja az Ipar 4.0 Nemzeti Technológiai Platformnak és az IVSZ tagjaként tárgyalásokat folytat a Szövetség hasonló kezdeményezéseiben történő részvételről is. A következő jelentős esemény 2017 szeptember 15-én, az IVSZ MENTA konferencia második napján várható.

Részletes információ: http://ivsz.hu/hirek/uj-piacot-teremt-az-ikt-szektor-szamara-az-ipar-4-0/

A május 9-12 közt tartott MACH-TECH - Ipar napjai kiállításon a komáromi B&O Kft. ipari robotokat, a dán Universal Robots robotjait mutatta be.

A B&O Kft és a Seacon Europe kft együttműködésünk keretében látható volt az I4Log keretrendszerünk ipari robotok adatainak elemzését végző, esettanulmánya, bemutatója is. A standon készített két rövid riport az alábbi linkeken tekinthető meg:

Óvári Attila – B&O:  https://www.youtube.com/watch?v=CXlnALjBmfo

Dvorszky László – Seacon:  https://www.youtube.com/watch?v=EP73E_Acxdg

(A fevételeket Gál József - IpariCégek.hu Tanácsadó Kft. készítete).

A közelmúltban jelent meg egy hír a HVG-ben egy német robotfejlesztési újdonságról. A polipkarú kísérleti robot egyik fő erénye a biztonság – biztonságosan használható emberek mellett is. A kollaboratív robotokkal szinte minden gyártó el kezdett foglalkozni, s Magyarországon is igyekeznek a cégek hozzátenni tudásukat a kollaboratív robotok hatékony felhasználásához.

A kollaboratív tulajdonság alapja, hogy a robot „érzi" ha ütközik, az adott, beállítható erő felett megállítja a robotot, biztosítva ezzel, hogy ne okozzon sérülést. A robot-működés optimalizálásához többek között a nagymennyiségű működési adat valósidejű elemzésén át vezet az út. A Seacon Kft. elemző szoftverét (http://industry4.hu/hu/i4log) legutóbb a Construma kiállításon szemlélhette meg a nagyközönség is, ahol pl. a valósidejű vizsgálódásra alapozva nem csak a „robot-egészségügyi" állapotok követhetők nyomon (karbantartás tervezés), hanem pl. a fellépő kritikus erők, a veszélyhelyzetek jóval azelőtt detektálhatóak illetve elemezhetőek, mielőtt az egyébként kollaboratív robot a veszélyes erőket mérve védelmi-stop állapotba kerülne.

Fókuszban az Ipar 4.0, de több megoldást is kínálunk az idei Construmán.

Az idei, április 5-9 közt nyitvatartó Construma kiállításon kínálatunk központi elemeként egy Universal robot használata közben adunk betekintést a prediktív karbantartásmenedzsment lehetőségeibe. A B&O Kft. és a Seacon Europe közös fejlesztésében készülő mintarendszer az ipari robotok szervizelési költségeinek a csökkentését, működési biztonságának a növelését célozza.

A standunkon az intelligens területvédelemre is bemutatunk egy könnyen alkalmazható eszközt, aminek használatával az erdőtulajdonosok hatékonyan védekezhetnek a gépjárművel érkező fatolvajok és illegális szemétlerakók, vagy az erdő élővilágát károsító, zavaró quadosok, motorosok ellen. Az IOT eszköz alapú rendszer jó hatékonysággal alkalmazható szőlő ültetvények, gyümölcsösök, halastavak, de akár méhészetek esetében is, azaz bárhol, ahol infrastrukturával rosszul ellátott területen kell értékek védelméről gondoskodni.

A Modern Vállalkozások Programja ismét Székesfehérváron kerül megrendezésre 2017. április 4-én 9 órától, a Hotel Magyar Királyban (Fő utca 10.). Berkovich Gábor, a Seacon Europe ügyvezető igazgatója, Tévhitek és Lehetőségek az Industry 4.0 kapcsán címmel előadást tart. Minden érdeklődőt szeretettel várunk a rendezvényre. Az előadók listáját és a teljes programot az alábbi linken lehet elérni:

http://vallalkozzdigitalisan.hu/esemenyek/esemeny.html?cid=163

A Modern Vállalkozások Programjával együtt cégünk is járja az országot, ahol kedvezménnyel kínáljuk számos szoftver-termékünket és hozzá kapcsolódó szolgáltatásainkat. A Fejér Megyei Hírlapban megjelent cikkben többek között erről is olvashatunk.